A New Direction-chapter six6

Jag fortsatte springa, vilket var svårt eftersom jag hade på mig mina höga pumps men redan efter några minuter var jag framme vid Ica. Jag ser en mörk skugga uppebara sig längre fram och jag ökar farten, när jag kommer längre fram ser jag att det är Selma som står där precis som jag trott. Jag springer fram till henne och kramar om henne hårt och länge, hon besvarar kramen och efter en stund börjar hon snyfta högt.
-Hey, gumman vad är det? Sa jag samtidigt som jag strök henne över huvudet.
Hon lutade sig bort från mig och kollade mig rakt i ögonen och sa med smärta och avsky i rösten.
Dom tog på mig, försökte tvinga mig till saker.. Addi låt det aldrig hända igen, inte min.. snälla? Hon vände ner huvudet och kollade på sina skor och man hörde hur hon började gråta ännu mer.
Jag tog min hand under hennes haka och lyfte lätt upp hennes huvud och tviungade henne och kolla mig i ögonen och sa med stadig röst,
-Hey du? Jag lovar! Jag lovar att ingen någonsin kommer få komma nära dig, utan din tillåtelse så länge jag lever!
Men jag är inte säker på om jag lovade henne eller mig själv..
-Kom så köper vi något och äta medans vi väntar på bussen. Fortsatte jag och tog hennes hand och drog in henne i affären.
Vi gick snabbt igenom Ica för att slippa höra alla kommentarer och slippa alla blickar vi fick.
Jag plokade med min två powerking, en stor marabo chokladkaka och ett paket vindruvor innan vi ställde oss i kön som tur var inte så lång. Det blev våran tur och jag la upp allt på rullbandet.
-God kväll. Sa tanten i kassan med en vänlig röst.
-Gokväll.
Hon kollade upp på mig och fick en äklad min i ansiktet.
-Och vad har hänt med er två då? Hon pratade med oss som om vi var 5 åriga barn som hade gjort något föräldrarna sagt att dom inte fick men hade gjort ändå.
-Bry dig inte om det du? Sa jag själv säkert och hoppades på att hon skulle fatta att jag inte kom hit för att små prata, men så klart gjorde hon inte det.
-Vet era föräldrar att ni är ute så här sent?
Där sprak det, jag brydde mig inte om alla blikar jag fick utan fräste åt henne.
-För i helvete vissa lite jävla respekt och håll käften! Jag kom hit för att köpa det här. Jag pekade på varorna som låg framför henne och fortsatte sedan. Inte för att små prata med dig om mitt liv och mina privata saker! Så var snäll och säg var det kostar så vi kan dra här i från jävla kärring!
-Addi, lugnt dig.. hon försökte bara vara snäll? Sa Selma som stod bakom mig och tog tag i min arm och höll tillbaka mig, hon visste nog att om mitt humör svängde lite till åt fel håll kunde jag lätt klappa till någon.
-Nej jag tänker inte lunga ner mig! Hon behöver fan inte lägga sig i mitt privat liv! Hon är en jävla kassörska inte någon jävla psykolog! Jag vände mig mot Selma när jag sa det och vände mig sedan tillbaka mot tanten.
Hon bara kollade på mig med ögon stora som tefat.
-Nå? Ska du säga vad det kostar eller ska jag bara ta grejerna och gå här i från?
-f-fö-förlåt stammade hon fram. 37,90 tack
Jag la fram två 20 lappar och tog sakerna och gick där ifrån, jag brydde mig inte om att ta tillbaka växen. Jag hörde ett förlåt oss innan glasdörrarna stängdes bakom mig, jag antog att det var Selma.
Jag började gå mot busshåll platsen och satte mig på bänken som stod där.
-Addi? Va fan var det där? Det var Selma som hade kommit fram och stod nu precis framför mig och pekade på butiken några meter bort med lite öppen mun. Jag brister ut i skratt åt hur kul det ser ut. 
-Addi? Har du blivigt galen? Vad skrattar du åt? Hon kollar på mig med en förvirad blik vilket gjorde att hon fick en lite rynka i pannan.
-Förlåt, det såg bara så kul ut!
-Vadå? Det märkten helt klart att hon inte fattade vad jag snakade om.
-Det där. Svarade jag och viftade med mina händer framför henne.
-mig? ser jag rolig ut?
-nej minen du gjorde.. I bland är du bara för trög Selma. Sa jag och klappade på bänken precis bredvid mig, hon fattade direkt vinken och satte sig.
Jag räkte henne en powerking och hon öppnade den direkt och jag tog mig och öppnade den med, Sedan ställde jag vindruvorna och chokladen i mitten mellan oss. Där satt vi, två tjejer som desutom var berusade, vårat smink var helt utkletat så vi såg säker ut som pandor också. Men jag var med min bästa vän, personen jag älskade, som visste allt om mig från botten till toppen! Presonen som jag inte behövde berätta allt galet jag gjort utan som hade varit vid min sida och gjorde det med mig. Personen som betyde allt för mig.
Jag bröt tystaden och kollade på henne med en seriös blik.
Selma? Hon vände på huvudet och kollade mig i ögonen, hon visste vad jag skulle fråga så hon svarade lite besvärat ett.
-mm.. 
-Var var det som hände på festen?
Hon kollade bort och svarade med en tjock röst, vilket avslöjade att hon var nära till tårar.
-Det var ett par killar, 3 tror jag dom var.. Dom kom fram till mig, dom började tafsa och så.. i början var jag med på det och det var okej.. Men en av dom började dra mig i kläderna.. dom andra hänge på och försökte ta av mig dom.. Jag ville inte, och sa det till dom.. jag slog på dom men inget hjälpte.. ingen kom fram och så åt dom och sluta.. Det på minde mig bara så mycket.. om det.. Du vet? Den där kvällen i juni 2008 när.. 
-Du brhöver inte säga mer.. jag vet. avbört jag henne, jag drog in henne i en hård kram och strök henne över håret.
____________________________________________________________________________________________
Förlåt för detta inte kom upp igår, mina systar var här som jag inte träffat på länge och ville umgås med dom.
Men nu är det här, själv blev jag ganska nöjd med det men vad tycker ni?
Tänker på planer till nästa kaptiel :) Hope u like it? love Issa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback