A New Direction-chapter five5

När jag stod där tät ihop slingrad med killen med det mörka håret, kommer plötligt Selma och drar killen som jag precis hånglat upp, han ger mig en sur blick innan han går för att hångla upp någon annan.
-Vad gör du? Snäser jag åt Selma.
-Äh, han var ändå bara ute efter sex.
-Ja, men vad vill du?
-Kan vi inte dra hem?
-WHAT? Hörde jag precis Selma Johansson vilja dra hem från en fest tidigt?
-Vadå? Är det något fel med det nu eller? Snäser hon hårt år mig.
-Men vad har JAG gjort nu då? säger jag med betonig på jag. För i helvete Selma? fortsätter jag sedan.
-Men bara ge dig Addison, stanna du om det är så jävla viktgit! Jag drar! Men dom orden vänder hon på klaken och börjar gå mot dörren.
-Visst, gör du det! Jag bryr mig inte! skriker jag mot Selmas ryggtavla som vinglar ut ur huset.
Jag ångrade mig nästan med en gång och trängde mig förbi alla svettiga männsikor som dansande, och sprang sprang sedan ut ur huset den sista biten och slet med mig jackan på vägen. Jag sökte med biken efter Selma men nej, ingen stanns ser jag henne.
-FAN SELMA! För i helvete! Kom tillbaka! Skriker jag rakt ut i den jumna luften och snabbt halar jag upp mobilen hur fickan och slår vant in Selmas nummer, Jag har slagit in detta nummret oräkligt många gånger från allt mellan att jag inte kan sova till stora killproblem, Selma är den första jag tänker på att ringa om något händer eller jag bara vill prata. Jag lyfter sakta mobilen mot örat och efter några sekunder som kändes som en halv evighet.
-Vad? Hörde jag en underbar röst snäsa åt mig på andra sidan luren och jag andades ut, men jag slappnade inte av inte fören jag får veta vart hon är.
-VART FAN ÄR DU? ryter jag åt henne igenom telefonen, det är inte menningen att låta arg mot henne man jag är ju så jävla förbaskat orolig!
-På väg hem. Säger hon kallt.
-Selma förlåt.. Jag är bara så förbaskat orolig! Vänta va? vadå på väg hem? Selma nästa buss ditt kommer inte förens typ två timmar?
-Ja jag är på väg hem, och ja jag vet att bussen inte kommer förens då det är därför jag ska gå eller så för jag väl typ lifta?
-Selma vänta, vart är du? Jag kommer! 
-Jag är utanför Ica..
-Bra stanna där! Jag kommer på engång! Älskar dig!
-Jag älskar dig med.. hör jag innan jag lägger på luren och börjar sprina mot Ica.
____________________________________________________________________________________________
Hope you like it! btw sorry att killarna typ inte kommit än men vill att ni ska lära känna Selma och Addison lite om ni fattar? Plus att festen har tagit ganska mycket plats.. men ska försöka få in dom till kapitel 10 :D
Love Issa x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback