A New Direction-chapter Two2

Jag klickande in mig på Blocket.se och skrev ''apartment in London'' i sökfältet och började skrolla ner i jakt på den perfekta lägenheten. När jag suttit i över en timme och läst över säkert 100 annonser, som antagligen har varit för dyra eller för lågnt bort från centrum såg jag den, den med stort D, Den perfekt lägenheten. Jag klickande in mig på en gång jag började läsa.
I'm looking for a roommate, who i can share the monthly rent with.. I offer a bed, kitchen and living room but we have to share. The monthly rent is 10,54 pound. Male me at: [email protected]

Jag klickade på mail adressen och började skriva in mitt svar.
 
Hello my name is Addison Clowe and i am from sweden. I think your apartment would be perfect for me so i would love to come and share it with you if it is still available hugs Addi (my nick name)

Jag läste igenom mailet en gång till och skickade sedan iväg det. Jag lade ner mobilen i fickan igen och tog en klunk från min juice, men den hade börjat bli jumen så jag bestämde mig för att hälla ut den i vasken, sedan ställde jag glaset i diskmaskinen och gick in på mitt rum. Mobilen plingade till och jag tog upp den från fickan igen. SelmaBelma<3 löd namnet som lyste upp min mobil. Jag drog fingret över skärmen och slog in min 4-siffriga kod.
 
Tjeeeena tjejen! Hörde det var fest hos Albin i kväll, ska vi gå? x S

Jag klickande på den lilla vita rutan under meddelandet och klickande in mitt svar.
Visst, har inget och göra ändå så. Kom över vid 9? x A

Strax där efter plingade min mobil till för att tala om att ännu ett sms hade trillat in från Selma
Gött! Visst,ses! x S
 
Jag kopplade in min mobil till högtalarna som står på natugsbordet och strax stömmar Ed sherran's röst ut ur högtalarna sjungandes på drunk. Jag börjar sjunga med högt och tydligt, samtidigt som jag börjar plocka upp lite kläder som låg ut sprida i rummet.
I wanna be drunk when i wake up on the right side of the wrong bed and every exuse i made up. Tell you the truth i hate. What didn't kill me it never made me stronger at all..
 
Ed sjöng ut dom sista tonerna och lik så gjorde jag, jag satte mig på sängen och tog upp mobilen för att kolla klockan.
 
 
20:03 okej så jag har en timme på mig innan Selma kommer och vi tar bussen in till stan tillsammans.

Jag gick till badrummet och startade vattnet så det skulle hinna värma upp sig innan jag hoppade in. Jag kände på vattnet om det var tillräckligt varmt vilket det var så jag tog av mig mina kläder och hoppade in i duschen för att sedan låta det varma vattnet sluka min nakna kropp. Jag shamponerade håret för att sedan skölja ur det igen innan jag smöjde in håret i inpakning och medans jag lät det värka rakade jag benen och smörjde in min kropp med jordgubbs luktande duchkräm för att sedan skölja av mig det samtidigt som jag sköljde ut hårinpacknigen och klev ur. Jag virade en av våra stora,vita fluffiga handukar runt min nakna kropp och tog sedan upp kläderna jag hade lagt på golvet för att lägga dom i tvättkorgen istället, sedan gick jag in på mitt rum för att klä mig in för den kommande kvällen, jag gick till gaderoben och satte på mig ett par matchande rosa spetz underkläder, sedan gick jag till nattygsbordet och där min mobil låg på ladding och kollade klockan 20:17 för att sedan playa musiken och gå tillbaka till gaderoben. Jag bestämde mig tillslut för ett par svarta nylon strupbyxor, ett par höga shorts med nitar och ett vitt spetz linne med en pandora top under så jag blotde både navel persingen och den in tatuerade fjärden som satt på mitt högra skulderblad. Jag stängde gaderoben och gick vidare till sminkbordet som egentligen bara var mitt skrivbord fast jag hade bara mitt smink där. Jag kletade på fondesen för att sedan markera mina ögon med maskara, kajal och en ganska hård sotning med ögonskugga, sedan målade jag mina läppar blodröda. Jag kände mig klar och satte på mig svarta och silvriga armband, ett lågnt halsband med ett kors hängandes och ett par ganska långa kedje örhängen. Jag tog fram hårblåsen och blåste håret tort och platade det och sprejade det med hårsprej.
-Du borde inte använd sådär mycket hårsprej det är inte bra för håret.
Jag vänder mig om och ser att Selma står i dörröppningen. 
-Det var öppet och du hörde inte när jag knackade. fortsatte hon
___________________________________________________________________________________________
Kapitel två här då med! Vad tycker ni än så länge? nästa kapitel blir det PARTYYYYY!
Kommentare era åsikter så är ni söta :) Bra och veta vad ni tycker nu i början..

Kommentarer
Anonym säger:

Den verkar bra :)

Svar: Tack så jätte mycket! Hoppas du tycker det i fortsättningen med!
Isabell

2013-01-18 | 09:36:51
Ellen säger:

Jättebra kapitel :)
Jag hittade din novell genom att du hade gjort ett länkbyte med directionery.blogg.se och jag tycker verkligen att denna novellen verkar jättebra ;)
Kram <3

Svar: Oh tack så jätte mycket! Glad jag blir när folk tycker om det jag gör! Var lite orolig i början faktiskt.. Kram <3
Isabell

2013-01-18 | 14:38:38
Bloggadress: http://aboutonedirectionn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback