A New Direction-chapter three3

Jag granskade henne för att se vad hon hade på sig vilket var ett par svarta tajta jeans med hål på låren och ett svart spetz linne med en pandora top under som hade guldiga nitar på, hon var hårt sminkad kring ögonen med maskara, kajal och svart sotning med ögonskugga, röda målade läppar och några guldiga rmband, som skor hade hon ett par svarta pumps. Så lika som vi var i kväll skulle man kunna tro att vi var syskon.
-Jag har ju sagt att du inte behöver knacka, mitt hem är ditt hem. Sa jag och log stort mot henne.
-Men din hjärna kanske är för liten för att förstå det? fortsatte jag och skrattade tyst.
-Vi får väll se vem som går ut med bäst betyg. Sa hon småt iritterad men snart stämde hon också med i mitt skratt som hade blivigt högre efter hennes kommentar.
-Ska vi gå, klockan är 5 i och bussen kommer hel?
.Okej ska bara ta mobilen. Som sagt tog jag min mobil och sedan krokade jag min arm i hennes och så tog jag med mig jackan i farten ut ur huset och låste.
Vi väntade på bussen och hoppade sedan på för att ta oss till centrum där kvällen skulle spenderas. När vi kom fram var redan huset propfullt. Ungdomar hängde även på utsidan där man hörde musiken nästan lika väl som inomhus. Vi gick inomhus och jag hängde upp min jacka och sedan gick vi direkt för att hämta en sider, bäst och börja lugnt.
______________________________________________________________________________________________
Förlåt för kort kapitel men vill ha partydelen i ett ända kapitel och inte ihop med massa annat om ni förstår?
Vad tycker ni än så länge?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback