A New Direction-chapter ten10

Jag sätter mig på sängen med huvudet och ryggen mot väggen, jag stäkte ut mina ben och lätt Selma sätta sig bredvid mig i samma ställning.
-Det sög ju.. Sa hon samtidigt som hon slog ihop sina händer och la dom i knät.
-Jag kunde inte sagt det bättre själv.
Jag hör hur mamma och pappa börjar prata vilket snabbt leder till höga röster. Selma verkade också höra det eftersom hon reser sig upp och sätter på musik för att sedan sätta sig bredvid mig igen och klappa på sitt knä i en gest att jag ska sätta mig. Jag följde hennes order och satte mig i hennes knä. Hon kramade om mig och sjunger lungade med i låt efter låt tätt mot mitt öra. Detta hjälpte, det hjälpte något otroligt bra.
Mina föräldrar var inte dom som bråkade särsklit ofta men när dom gjorde det ringde jag alltid Selma som kom hit och gjorde samma sak som hon gör nu.
-Addison kan du komma ut lite? Det var pappa som hade kallat på mig. Jag torkade bort dom få tårarna jag hade låtit glida ner för mina kinder. Var stark Addsion. Jag tog ett hårt tag om Selmad hand och vi gick ut till vardagsrummet där mamma och pappa satt i soffan.
Dom kollade på oss i en lång stund innan mamma tog till orda.
-Jag och din pappa har diskuterat om dig och london, det var uppenbart att vi hade olika åsikter om det här.
Hon tog en paus och lät pappa fortsätta-
-Din mamma tror inte att du är mogen nog för det här. Pappa tog en kort paus för att sedan fortsätta. Men eftersom du faktsikt letade upp en bostad själv och är gammal nog att jobba tror jag det.
Mamma tog snabbt ordet igen.
-Så vi.. hon tog sitt finger och pekade mellan henne och pappa ett par gången innan hon fortsatte sin mening. Vi kom överäns om att du får tre månader på dig att hitta ett fast jobb och ta hand om dig själv. MEN om du inte har gjort detta åker du hem på engång? Förstått?
Vänta va? Ska JAG få åka till London?
-Ja, jag förstår. Tre månader inte än ända dag mer.
-Bra. Du åker på lördag då..
-Tack mamma! Tack pappa! ohh tacktacktacktacktack sååå mycket! Jag älskar er! Jag slände mig om deras halsar och kramade om dom hårt.
Jag bokstavligen hoppade upp från soffan och tog tag i Selmas handled och drog med henne in på rummet samtididgt som jag sa.
-Selma kom! Du måste hjälpa mig att packa!
Jag tog tag i min vita plast resväska och slängade ner den på sängen och öppnade den.
LET'S BEGIN.
___________________________________________________________________________________________
Lovade er ett kapitel idag så här har ni det :) kanske inte världens länsta men hoppas det funkar som plåster på såren för väntan?
Men nu måste jag stika till Stallet innan det blir förstet Love u all xx

Kommentarer
Bella säger:

jättebra! :) xoxo

2013-02-26 | 18:07:54
Manal säger:

Hej! Är du sugen på en ny billig och snygg välgjord design!?
Kika in på min blogg för att se hur du beställer! :D

2013-03-03 | 17:52:47
Bloggadress: http://justhewayim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback